Aktualności

Zapraszamy na koncert organowy!

Polub/udostępnij:

Serdecznie zapraszamy na koncert organowy!

Kiedy: 7 LIPCA | godz. 19:30

Kto: WITOLD ZABORNY | ORGANY

ALEKSANDRA ZAMOJSKA | SOPRAN

PROGRAM KONCERTU:

– Jacob Arcadelt (ok. 1500-1568): Ave Maria (organy, sopran)

– Alessandro Grandi (ok. 1575-1630): O quam tu pulchra es (organy, sopran)

– Giovanni Rovetta (ok. 1595/7-1668): Maria,, quam pulchna es (organy, sopran)

– Johann Sebastian Bach (1685-1750): Preludium i fuga c-moll BWV 549 (organy)

– Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788): Quia respexit z Magnificat (organy, sopran),
Sonata g H87 Wq 70,6 – Allegro moderato,

– Adagio, Allegro (organy)

– Dietrich Buxtehude (1637-1707): Preludium g BuxWV 163 (organy)

– Wolfgang Amadeusz Mozart (1756-1791): Litanie de venerebili… KV 125, Agnus Dei (organy, sopran)

– Johann Sebastian Bach: Liebster Jesu wir sind hier BWV 731 (organy)

– Witold Lutosławski (1913-1994): Lacrimosa (organy, sopran)

– Michał Lorenc (*1955) : Ave Maria (organy, sopran)

Dr hab. WITOLD ZABORNY, prof. AM – Jego najważniejszym pedagogiem jest prof. Julian Gembalski, u którego studiował w klasie organów w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach (dyplom z wyróżnieniem w 1993 r.). W rozwoju muzycznym znaczącą rolę odegrała także praca pod kierunkiem prof. Herberta Tachezi, prof. Luigi Ferdinando Tagliavini, prof. Ulrika Spang-Hannsena, prof. Guy Boveta, a także prof. Marka Toporowskiego. Jest laureatem konkursów organowych, m. in. w 1992 r. III nagrody na I Międzynarodowym Konkursie Organowym im. J. P. Sweelincka w Gdańsku, był także półfinalistą prestiżowego Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Paula Hofheimera w Innsbrucku. W ramach programu „Socrates” prowadził lekcje otwarte dla studentów Polytechnic, School of Music, Dance and Media w Oulu (Finlandia). Jego zainteresowania koncentrują się wokół zagadnień wykonawczych muzyki XVI i XVII wieku, a także muzyki najnowszej. Działalność artystyczna obejmuje recitale i koncerty kameralne. Istotne miejsce zajmuje realizacja partii basso continuo w różnych formacjach artystycznych. Brał udział w znaczących festiwalach muzycznych w kraju i za granicą (Austria, Włochy, Grecja, Francja, Niemcy, Szwajcaria, Czechy i Finlandia). Posiada w swoim dorobku nagrania radiowe, telewizyjne i CD. W ramach działalności popularyzującej muzykę organową jest organizatorem kilku cyklicznie odbywających się festiwali organowych na Górnym Śląsku i Opolszczyźnie. Jest inicjatorem i kierownikiem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Namysłowskie Letnie Koncerty Organowe. W marcu 2011 r. obronił pracę habilitacyjną otrzymując tytuł doktora habilitowanego w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka. Zajmuje się działalnością naukowo-dydaktyczną pracując na stanowisku profesora w Katedrze Organów i Muzyki Kościelnej w Akademii Muzycznej w Katowicach. Prowadzi klasę organów, jak również zajęcia z basso continuo i kameralistyki. Pełni także funkcję Prodziekana Wydziału Wokalno-Instrumentalnego. Prowadzi również klasę organów w katowickim Liceum Muzycznym.

 

ALEKSANDRA ZAMOJSKA – Absolwentka AM w Krakowie w klasie prof. Z. Donat, oraz salzburskiego Mozarteum w klasie L. Sukis i B. Zakotnik. Dwukrotna stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki (1996–1998), 1999 – stypendystka Ministerstwa Austrii. W Montpellier pod batutą M. Minkowskiego wykonała oratorium „Chrystus na Górze Oliwnej” Beethovena i zagrała Paminę z „Czarodziejskiego fletu” W.A. Mozarta. W paryskich teatrach Bastille i Palais Garnier śpiewała w operach: „Borys Godunow” M. P. Musorgskiego, „Miłość́ do trzech pomarańczy” S. Prokofiewa, „Eliksir miłości” G. Donizettiego, „Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka (reż. P. Bausch) oraz w „Don Giovannim” W. A. Mozarta (reż. M. Haneke). Z Berlińską Orkiestrą Symfoniczną wykonała pieśni K. Szymanowskiego, a z Bamberger Symfonikami Chantefleurs et Chantefables W. Lutosławskiego. Interpretowała partie napisane specjalnie dla niej: 2007 – w Madrycie w spektaklu „Zangezi” H. Parr, 2008 – w Paryżu oratorium „Et iterum venturus est” P. Bannister. Na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej „Gaude Mater” (2008 r.), zaśpiewała niedawno odnalezioną arię sygnowaną nazwiskiem Mozarta – „Jesu dulcis memoria”. Wraz z Wiener Akademie i Martinem Haselböckiem brała udział w spektaklu „The Infernal Comedy” z aktorem J. Malkovichem. Na festiwalu w Herrenhausen wystąpiła w performance-monodramie „Semele” G.F. Händla, przedstawionym jako pokaz mody V. Westwood. W latach 2011–2013 – w teatrze we Freiburgu partia Gildy w „Rigoletcie” G. Verdiego, Almireny w „Rinaldzie” Händla, sopranowa partia w „Królu Arturze” H. Purcella i Jenny z „Mahagonny” K. Weila. Brała udział w festiwalu Händla w Göttingen, Glucka w Norymberdze, Schwetzingen, Chinach. Interpretacją „La voix humaine” Poulenca w reż. K. Bohn w Salzburgu zapoczątkowała współpracę w ramach Theatergruppe Eigenregie. Wielokrotnie nagradzana, goszczona przez wiele prestiżowych scen europejskich.